205 | Don't touch Wimp

Het scherm van mijn computer staat rechtop. Gelukkig is het geen aanraakscherm, want ik wordt al moe bij de gedachte voortdurend mijn arm omhoog te moeten houden.
Hoeft ook niet, zo'n aanraakscherm, want met die handige muis (of touchpad in mijn geval) kan ik comfortabel en razendsnel dat kleine pijltje over het scherm sturen.
En dat kleine pijltje is dan weer handig voor het aanwijzen van allemaal kleine objecten. Letters of woorden bijvoorbeeld, of menu-items. En daar kan ik er heel veel van kwijt op het grote scherm. Handig ding, zo'n computer.

Mijn tablet heb ik op schoot. Gelukkig is het een aanraakscherm, want dan heb ik tenminste alleen mijn vingers nodig om te bedienen.
Fijn, want andere dingen raak je toch maar kwijt tussen de kussens van de bank. En die aardige mensen van de tabletfabriek hebben de knoppen lekker groot gemaakt: dat kan niet missen.
Er passen niet heel veel van die grote objecten op het scherm van mijn tablet, maar dat hoeft ook niet: de applicaties die je op de bank gebruikt hebben niet zoveel knoppen nodig. Handig ding, zo'n iPad, pardon: tablet.

Windows 8 is duidelijk gericht op aanraakschermen en heeft grote knoppen, pardon: levende tegels. Is de veronderstelling dat er straks alleen nog tablets zijn? Of moet ik mijn kleine muispijltje straks helemaal over die gigantische tegels sleuren om de goede applicatie te kiezen?

Windows 7 en Windows Mobile 7 hadden een duidelijke boodschap. Het is nog vers, maar op dit moment begrijp ik 8 nog niet helemaal...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten